woensdag 24 september 2014

Avocado lunch voor 1 persoon

Facebook post 24 september 2014
'Lunsen, puur en in overvloed. 
Wat vrat u? Mooie zin hè! Maar zeg eens, met wat voor een 
hapje stak u over naar de middag?'


Ingrediënten-opsomming:
Avocado met zalm en appel, 
sausje van yoghurt, verse kruiden (basilicum, munt, bieslook, koriander, peterselie), citroensap (de limoen kon ik niet vinden...) 
hazelnootolie 
zout/peper en chilivlokken.'
Ook een beetje chilivlokken over de appel, is echt lekker!

Thee, water, witte wijn ook lekker voor bij de lunch, maar dan haal ik het eind van de middag niet.

Even voor alle duidelijkheid, dit sausje smaakt niet naar mayonaise, maar is een fris zurige yoghurtdressing.
De kruiden mogen best even intrekken, maar daar heb ik vaak het geduld niet voor...

Oja en die limoen, dat is op dit moment mijn ultieme luxe smaakmaker.
Probeer ook eens de rasp van het limoentje uit in een gerecht.  
Wel raspen voor dat je 'm uitperst, anders is t echt niet te doen. Ik spreek uit ervaring, ha!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten