zaterdag 17 december 2011

Poisson à l’improviste


Scholfilet gepaneerd in roggemeel
Plaicefilet coated with rye flour seasoning.

                  

Dus vis it izz.
(geschreven vlak voor de Sint, december 2011)
Kan niet meer stoppen met het rijmen en uitpluizen van woorden.
Het idee van dit recept kwam dan ook niet geheel onverwacht, aangezien ik pepernoten met roggemeel e.d. maakte.

En wat een verrassing, het roggemeel voegt een heerlijke smaak toe.
Roggemeel blijft veel beter plakken aan het visje, waardoor het visje echt een krokantje ; ) krijgt.

Scholfilet, 1 filet per persoon
Roggemeel, per filet ongeveer een eetlepel.
Peper/zout
Citroen
Groente naar keuze en pasta/rijst, wat je wil.














AAN DE SLAG:
Voeg aan de roggemeel peper en zout toe. En natuurlijk alle andere kruiden die je wil.
Wrijf, dep, druk het goed in de visjes, dus geen geklooi met ei etc.
Bak beide zijde op een rustig, niet te hoog vuur een minuut of drie.
Warm serveren, heb je vis over (lijkt me sterk), heerlijk voor op toastje de volgende dag.

 
Pangasiusfilet
Ik maakte dit gerecht met pangasius, heerlijk. Maar later las ik meer over dit zwaar gekweekte visje.
We hebben echt gesmuld van de visjes, maar het blijft opletten met de pangasius…
Dit is een vis die wordt gekweekt in Vietnam, de omstandigheden zijn niet optimaal.
Ik neem in het vervolg een  andere.
Op de achterkant van alle vis-verpakkingen staat waar de vis gevangen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten