zondag 13 januari 2013

Juicen

Heerlijke verse sappen.
Mijn favoriet: wortel, verse gember, sinaasappel, basilicum, peterselie.
-De sapcentrifuge... er blijft altijd zoveel pulp in hangen en schoonmaken is een K-klus, dus ik dacht: "hoe anders?".
Het kan, maar het houdt niet over. Het blijft een gedoe om alles klein te krijgen en de gereedschappen schoon te maken, maarrrrr 't sapje is hemels dus ik doe het zo:

Gereedschappen:
staafmixer
sinaasappelpers
zeef
fijne rasp
2x een kan. 1 voor het eindproduct en 1 om in te mixen.
Ingredienten:
Alles wat je lekker vindt.
De basis is toch meest sinaasappel. Ik reken twee per persoon.
Voeg niet te snel zou toe, ja ik hoor u zeggen "zout?", ja mensen doen zout in hun verse sapjes.
Zout maakt er snel een soepachtige smaak van.
-Sinaasappels persen
-verse gember even raspen
-wortels rapsen
-peterselie, basilicum klein scheuren

Aan de slag
sap van 2 sinaasappels in de kan-1 om te mixen met de alles andere ingredienten.
mixen tot heel fijn.
-haal door een zeef boven de andere kan-2.
-schep de pulp terug in de kan-1 en meng met weer twee of drie sinaasappels.
-mix fijn
-haal door de zeef boven kan-2
-herhaal dit tot alle sinaasappels op zijn.
Het is een klusje, maar zo haal je het meest uit de verse groente en fruit.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten