woensdag 9 januari 2013

Lunchsalade

Salade: feta, tomaat, ui, appel, basilicum en pistachenootjes

Salade 2 personen:
Ingrediënten:
De hoeveelheid van ingrediënten is net als voor bijna iedere salade makkelijk te vermenigvuldigen of halveren.

half blok feta
2 tomaten
1 appel
halve rode ui of sjalot
blaadjes basilicum
pistachenootjes
zout
peper
olijfolie
balsamicoazijn
-Broodje voor erbij.
 
Ik ben dol op salades. Heerlijk om een frisse salade te eten met brood en/of soep.
Het is ook handig, kliekjes, kleine hoeveelheden kruiden, groeten of fruit alles kan er in.
Op verzoek probeer ik zoveel mogelijk van mijn salades nu op te schrijven.
Ze zijn altijd anders, en toch…
Enfin, ik hoop u te inspireren en vooral uw eigen smaken te mengen.

Have fun.

Aan de slag:
Snijd alles in hapklare sukjes.
Doe in kom.
basilicum snijden, ja u leest het goed, dat gescheur is heerlijk en helemaal authentiek, maar nu ff snel. En je eet het meteen, dus...
beetje zout/peper
Als laatste met olie en balsamicoazijn besprenkelen.
Het is hier, althans dat vind ik, niet nodig om een aparte dressing te maken. 
Husselen en klaro! 

 

1 opmerking: